Milyen a jó weblap?

Milyen honlapot szeretnél? Egyoldalas bemutatkozót vagy feltöltenéd kreatív munkásságod legjavát? Segítek, hogy a legjobb döntést hozd meg: legyen egyedi, esztétikus, modern honlapod! De milyen még a jó honlap?

Jó megjelenésű, azaz reszponzív

Mobilon, tableten, extra nagy képernyőn és mini kijelzőn. És ez ne merüljön ki egy hamburgermenüben… A képek legyenek ideális méretűek és persze a gombok is, nem okozhat gondot egy űrlap kitöltése vagy a vásárlás lebonyolítása mobiltelefonon sem. A reszponzív megjelenés teljes felhasználói élményt jelent attól függetlenül, hogy éppen milyen eszközön jelenítik meg a weboldalt.

Fontos tudni, hogy a mobilon való használhatóság ma már alapvető elvárás, olyannyira, hogy a legnagyobb böngésző, a Google is fontos szempontként kezeli a honlapok megjelenítési sorrendjénél. Ha egy weblap nem jelenik meg jól mobil eszközökön, akkor a Google hátrébb sorolja a találati listán.

Tetszetős

Az internet vizuális világ, itt igenis számít a külső. A design, egy-egy jól megválasztott kép megragadja a figyelmet, és a látogató máris úgy dönt, időz még ezen a honlapon. Ha egy honlap elavult, ósdi designnal bír, könnyen elijeszti a böngészőt: ki akar egy lepukkant boltban nézelődni?

Ahogy az élet minden területén, a webdesignban is érvényesülnek az éppen aktuális trendek. Divatos elemek, színek, megoldások jönnek-mennek, néhány másodperc alatt felmérhető, hogy egy weblapnak modern vagy éppen elavult “inge” van.

Szerencsére sokféle stílus közül választhatsz, ízlésednek, vállalkozásod jellegének megfelelően lehet a honlapod elegáns, modern és letisztult, retró jegyekkel turbózott vagy éppen minimál jegyében elkészített. A lényeg, hogy egyedi, jól használható és gyors legyen, és ne csak Neked, hanem a látogatóidnak is tetsszen!

Informatív

A tartalma lényegre törő, világos és jól strukturált. Fontos, hogy mit mondasz, de ne tedd hosszasan, mondj el mindent, ami fontos, de semmit, ami felesleges. Kerüljön minden a helyére, a megfelelő sorrendben! Ha nem derül ki néhány másodpercen belül, hogy hol jársz, már mész is tovább, igaz? Így vannak ezzel mások is. Legyen látható és jól megfogalmazott a mondanivalód, hogy a látogatód minél előbb tisztában legyen vele: jó helyen jár!

Content is the king*

Bill Gates, a Microsoft atyja nem tévedett, amikor 1996(!)-ban ekkora hangsúllyal emelte ki a mondanivaló fontosságát. Fontos a külcsíny, a trendek követése, még fontosabbak a technikai beállítások, a modern applikációk használata, hogy a weblap gyors legyen és korszerű. De mindezek mellett vagy inkább felett soha ne téveszd szem elől a weblapod célját! A mondanivalód, amivel megszólítod a célközönséged a legfontosabb tényező. A többi eszköz, hogy segítsd a látogatót, hogy elérje a célját, azaz megismerje az üzeneted, választ kapjon a kérdésére, megoldást a problémájára, hiszen ezért érkezett a weblapodra.