Weblapkészítés lépésről lépésre

A megálmodott design

Az első lépés, hogy kiderüljön, milyen honlapot szeretnél és hogy milyen honlapra van szükséged. Mert ez a kettő nem mindig fedi egymást :). Ez egy alapos megbeszélést jelent, amelynek során segítek, hogy  feltárjuk az igényeket. Mi a honlap célja: eladás, vevőszerzés, feliratkozók gyűjtése, tevékenység népszerűsítése? Blogger vagy, akinek rengeteg a mondanivalója? Mik az elvárások a megjelenést, a felépítést és a működést illetően? Egyoldalas vagy “hagyományos” kialakítás tetszik, milyen tartalmakat helyezzünk el? És még jó néhány kérdés felmerül, hogy tisztán lássam, mire van szüksége a célközönségednek.

A beszélgetés végére kialakul, hogy milyen lesz a weblap menürendszere, összeáll a struktúra.

Domain és tárhely

A weblapodat el kell helyeznünk az online térben: szükséged lesz tárhelyre és egy domainnévre. Ha ezekkel még nem rendelkezel, be kell “szerezni”. Ez ügyben is szívesen segítek: fontos, hogy a tárhelyed biztonságos, kellő méretű és korszerű hátteret biztosítson az online sikereidhez!

Arculat, logó, névjegykártya…

Legyél akár egyéni vállalkozó, blogger, vagy egy nagy vállalat marketingese/ügyvezetője: a cégednek az online felületeken is egységes képet kell mutatnia. Sokat dob a megítéléseden, ha a “lábnyomod” összeszedettségről, rendről árulkodik, azaz a megjelenésed minden felületen hasonló és igényes.

Van már logód?

Ha van logója és kialakult arculata a cégednek, akkor ezek útmutatók lesznek a weblapod kialakításában. A színek, stílusok szépen visszaköszönnek majd az online felületekről is, egységes képet mutatva Rólad, a vállalkozásodról. Ha még nincs kialakított arculat, javaslom, hogy legyen! Szakértők szerint a logónak nincs közvetlen hatása az eladásra, a jó terméket anélkül is megveszik, a rendezvényre elmennek, de azért egy komoly weblapot nehéz logó nélkül elképzelni. Ráadásul ez a Tiéd, ott díszeleg a weblapod, névjegykártyád, levélpapírod, stb. fejlécében.

Weblapépítés

Ha már tudom, mit szeretnél, kezdődhet a munka következő fázisa! WordPress keretrendszerrel dolgozom, rengeteg jól felépített, modern sablonból választhatsz, amelyből teljesen egyedi honlapot készítek. A WordPress egy nyílt forráskódú tartalomkezelő rendszer, amely mára az egyik legelterjedtebb a világon. Nagyon szép, korszerű és felhasználóbarát oldalakat lehet vele készíteni, nem csoda, hogy multinacionális cégek, hírességek és a legkülönfélébb vállalkozások ezrei választották világszerte. Közülük csak két kedvencemet említeném, Mautner Zsófi gasztroblogját, és Jamie Oliver honlapját. Jók, ugye?

Mit üzensz?

A tartalmi-strukturális felépítés fontosságát már nem kell hangsúlyoznom. A szövegek legyenek lényegre törőek és nem túl hosszúak. Ez néha nehéz, hiszen annyi mondanivalója tud lenni az embernek! De gondolj bele: Te nem kapsz frászt a túl hosszú, ömlesztett leírásoktól? Ezen felül a szövegírásnál arra is kell törekedni, hogy a Google-robotok is felismerjék, szeressék és a találati lista elejére tegyék az oldalaidat. Ha nem vagy jó szövegíró, és egyébként sem érdekel a fogalmazás, ebben is segítek. Megírjuk együtt a célközönségnek szánt üzenetet!

Csak én legyek az első! Az elengedhetetlen keresőoptimalizálás

Megtalálnak a vevőim?

Azzal, hogy elkészült a weblapod, nem lehet hátradőlni! Ahogy a versenyszférában mindenütt, itt is fáradhatatlan küzdelem folyik az olvasók, vásárlók, látogatók figyelméért. De ne aggódj, a keresőoptimalizálás nem ördőngősség és a teher nagy részét le is veszem a válladról.

Fontos, hogy a mondanivalódat ne csak Te lásd, hanem minél több, számodra fontos emberhez eljusson az üzenet. Ezt a marketingesek SEO-nak (Search Engine Optimization), azaz keresőoptimalizálásnak hívják. A honlapod fent van az interneten, rajta az üzeneted, ajánlatod. Azt szeretnéd, ha sokan tudnának Rólad és olvasnák a soraidat. Ezzel sok más hasonló vállalkozás is így van, ezért nem ülhetünk karba tett kézzel,  várva a megrendelők hívását! Verseny van,  a tét pedig a minél jobb találati hely. A keresőoptimalizálás a weblapod szövegeinél kezdődik, a weblap beállításainál folytatódik, és kívül, azaz más honlapokon – regisztrációval, linképítéssel zárul.

Technikai beállítások

Ha még nincs domainneved, akkor már azt is célszerű SEO-elvek alapján kitalálni: ha nem beszédes a cégneved, akkor inkább válassz valami kifejezőt! Tedd bele a legfontosabb kulcsszavaidat, mert a Google kereső robotok a domainneveket is vizsgálják.
A SEO-szempontok már a weblapod kialakításánál hangsúlyos szerepet kapnak, és bár a szöveget Tőled kapom, figyelek a címekre, a kulcsszavakra és a tartalomrelevanciára is.

Elvégzem a technikai beállításokat, elhelyezem a Google Search Console-t és az Analytics követőkódját a honlapodon, hogy folyamatosan tudd mérni az oldalaid látogatottságát.
Ha mindezzel elkészültünk, online mérőeszközökkel Te is ellenőrizheted weblapod sebességét, használhatóságát.

Üzemeltetés

Az elején azt mondtam, hogy a WordPress honlap sajátossága, hogy felhasználóbarát. Ez azt (is) jelenti, hogy az elkészült weblapot a tulajdonosa is könnyedén tudja szerkeszteni. Az adminfelület kezelését elmagyarázom, ettől kezdve pedig nem lehet gond egy új cikk vagy termékkép feltöltése vagy a heti hírlevél kiküldése.

árlista

Munka Nettó ár/Ft
Weblapkészítés és -design 70 000 Ft-tól
Logótervezés 30 000 Ft-tól
Névjegykártya-tervezés 10 000 Ft-tól
Szórólap 15 000 Ft-tól
Plakát 25 000 Ft-tól

Mennyi az annyi?

Mennyibe kerül egy honlap? Ez minden esetben az adott projekt összetettségétől, a ráfordítandó időtől függ. Hány oldalból áll a honlap, szükség van-e hírlevél-bekötésre, összekötjük-e a közösségi médiával? Ezért az árak iránymutatóak, pontosat az igények felmérése után tudok mondani.